Forum www.osiedlesantorini.fora.pl Strona Główna www.osiedlesantorini.fora.pl
Forum Mieszkańców Osiedla Santorini ul. Kwatery Głównej - Warszawa
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Garaż G3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedlesantorini.fora.pl Strona Główna -> Forum Mieszkańców / Usterki / Garaże
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majkel
Power User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 67
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:16, 22 Lis 2011    Temat postu:

Po dwóch tygodniach działania bramy, od wczoraj podparta jest deską.

Prosze o naprawę.

Chciałbym zauważyć, że naprawy bramy zajmują więcej czasu niż jej poprawne działanie, stąd poważnie zastanawiam się nad celowością płacenia haraczu za hale garażową.

Naprawde mało interesuje mnie, że wykonawca za każdym razem musi złożyć zamówienie na sprężynę, po czym zlecić jej wymianę i czekać na realizację.

Czy miesiąc czasu to naprawdę mało na odpowiedź na proste pytanie zadane w poniższym wątku?
http://www.osiedlesantorini.fora.pl/garaze,31/garaz-g5,763.html

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p.senczyno
Power User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:35, 23 Lis 2011    Temat postu:

Ja już raz sugerowałem, że takie bramy, które po 2 tygodniach się psują są nic nie warte. Deweloper wcisnął nam bubel, a ani zarząd ani administracja nie chcą tego przyznać i wywalczyć u developera wymiany bram na znacznie lepsze ( które przynajmniej nie będą się psuły za każdym razem ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makoo
Power User



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:54, 23 Lis 2011    Temat postu:

Brama w garażu G4 również od kilku dni jest uszkodzona. Już tyle razy była uszkodzona, że osobom zainteresowanym jej poprawnym działaniem chyba znudziło się zgłaszanie uszkodzeń. Problem w tym, że za chwilę to z konta Wspólnoty będą znikały pieniądze na naprawę tego złomu bo inaczej nie da się określić towaru, który od początku instalacji był uszkodzony kilkadziesiąt razy. Temat już był poruszany natomiast nasza Administracja jak również Zarząd nic poza zgłaszaniem usterek w tym kierunku nie robią ! Za każdym razem trwa to kilka lub kilkanaście dni i zazwyczaj chodzi o sprężynę.

Pytania do Administracji i Zarządu.

Jeżeli ten element jest tak wadliwy i ciągle ulega uszkodzeniu to rozumiem, że zgodnie z zapisami gwarancji od każdej wymiany Mamy 24 miesiące gwarancji i jest taka wymiana odnotowana przez Administrację ?

Jakie są zapisy gwarancji jeśli chodzi o kilkukrotne uszkodzenie tego samego elementu, czy np. przy czwartym zgłoszeniu uszkodzenia sprężyny nie powinna zostać wymieniona cała brama ? Bo jeżeli trzykrotna wymiana sprężyny nie rozwiązuje problemu, to albo ta sprężyna nie nadaje się do tej bramy czyli ma nieodpowiednie parametry wytrzymałościowe, albo inny element bramy powoduje uszkodzenie sprężyny lub cała brama została nieprawidłowo zainstalowana !

Czy w związku z taką awaryjnością bram nie można wyegzekwować od developera w ramach rękojmi wymiany bram na inne, które z założenia będą spełniały podstawowe wymagania czyli będą działały i zabezpieczały nasze garaże i pojazdy przed dostępem osób trzecich ?

Bardzo proszę o szczegółowe odpowiedzi na moje pytania.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makoo
Power User



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:01, 23 Lis 2011    Temat postu:

Majkel napisał:


Chciałbym zauważyć, że naprawy bramy zajmują więcej czasu niż jej poprawne działanie, stąd poważnie zastanawiam się nad celowością płacenia haraczu za hale garażową.

Pozdrawiam


Otrzymaliśmy niepełnowartościowy produkt jakim jest Nasza "zamknięta" hala garażowa i musimy za niego płacić. Jeżeli miesięczny czynsz płacimy za miejsce postojowe, które powinno znajdować się w zamkniętej hali garażowej a tak nie jest to wg mnie proporcjonalnie do ilości dni uszkodzenia powinna być korygowana opłata. Tylko na jakiej podstawie możemy to wyegzekwować ? Smile pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sj




Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:45, 25 Lis 2011    Temat postu:

wydaje mi się zę najwyższy czas zmusić producenta bram do wymiany tych bubli.nie ma tygodnia żeby któraś brama nie była zepsuta .Od paru dni zepsute G4 i G7.Nie można tego dłużej tolerować.Administrator powinien zając się tą sprawą a nie tłumaczyć nierzetelnego producenta.W końcu jest naszym przedstawicielem a nie tego złomiarza i powinien dbać o nasz interes.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makoo
Power User



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:38, 25 Lis 2011    Temat postu:

W ostatnim czasie Administracja dba tylko o swój interes ! Nawet odpowiedzi na pytania nie są udzielane !!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna Górska
Power User



Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:26, 25 Lis 2011    Temat postu:

makoo napisał:
Majkel napisał:


Chciałbym zauważyć, że naprawy bramy zajmują więcej czasu niż jej poprawne działanie, stąd poważnie zastanawiam się nad celowością płacenia haraczu za hale garażową.

Pozdrawiam


Otrzymaliśmy niepełnowartościowy produkt jakim jest Nasza "zamknięta" hala garażowa i musimy za niego płacić. Jeżeli miesięczny czynsz płacimy za miejsce postojowe, które powinno znajdować się w zamkniętej hali garażowej a tak nie jest to wg mnie proporcjonalnie do ilości dni uszkodzenia powinna być korygowana opłata. Tylko na jakiej podstawie możemy to wyegzekwować ? Smile pozdrawiam


Szanowni Państwo,

w nawiązaniu do powyższego postu wyjaśniamy, że Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej wspólnie z administracją podjął działania związane z częstą awaryjnością bram garażowych na I, II, III etapie. W tym celu zleciliśmy wykonanie ekspertyzy niezależnej firmie, specjalizującej się w wykonywaniu i montażu bram. Po otrzymaniu ekspertyzy Zarząd podejmie dalsze rozmowy z inwestorem na temat bram.

Odnosząc się do samej kwestii opłat – roszczenie właścicieli/nabywców hali kierowane jest względem sprzedającego (Spółka UNIBEP), natomiast opłaty z tytułu użytkowania miejsc postojowych naliczane są przez Wspólnotę Mieszkaniową na podstawie odrębnych (od powyższych roszczeń) tytułów prawnych i wewnętrznych dokumentów Właścicieli, zatem Wspólnota nie jest podmiotem roszczeń z tytułu (w szeroko rozumianym pojęciu) wad ukrytych rzeczy sprzedanej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna Górska
Power User



Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:04, 25 Lis 2011    Temat postu:

makoo napisał:
Brama w garażu G4 również od kilku dni jest uszkodzona. Już tyle razy była uszkodzona, że osobom zainteresowanym jej poprawnym działaniem chyba znudziło się zgłaszanie uszkodzeń. Problem w tym, że za chwilę to z konta Wspólnoty będą znikały pieniądze na naprawę tego złomu bo inaczej nie da się określić towaru, który od początku instalacji był uszkodzony kilkadziesiąt razy. Temat już był poruszany natomiast nasza Administracja jak również Zarząd nic poza zgłaszaniem usterek w tym kierunku nie robią ! Za każdym razem trwa to kilka lub kilkanaście dni i zazwyczaj chodzi o sprężynę.

Pytania do Administracji i Zarządu.

Jeżeli ten element jest tak wadliwy i ciągle ulega uszkodzeniu to rozumiem, że zgodnie z zapisami gwarancji od każdej wymiany Mamy 24 miesiące gwarancji i jest taka wymiana odnotowana przez Administrację ?

Jakie są zapisy gwarancji jeśli chodzi o kilkukrotne uszkodzenie tego samego elementu, czy np. przy czwartym zgłoszeniu uszkodzenia sprężyny nie powinna zostać wymieniona cała brama ? Bo jeżeli trzykrotna wymiana sprężyny nie rozwiązuje problemu, to albo ta sprężyna nie nadaje się do tej bramy czyli ma nieodpowiednie parametry wytrzymałościowe, albo inny element bramy powoduje uszkodzenie sprężyny lub cała brama została nieprawidłowo zainstalowana !

Czy w związku z taką awaryjnością bram nie można wyegzekwować od developera w ramach rękojmi wymiany bram na inne, które z założenia będą spełniały podstawowe wymagania czyli będą działały i zabezpieczały nasze garaże i pojazdy przed dostępem osób trzecich ?

Bardzo proszę o szczegółowe odpowiedzi na moje pytania.

pozdrawiam



Witam,

w nawiązaniu do powyższego postu wyjaśniam, że:

1) W temacie bram od pewnego czasu (a w zasadzie od samego początku) trwają rozmowy pomiędzy przedstawicielami Wspólnoty Mieszkaniowej, Generalnym Wykonawcą oraz Inwestorem. Każda awaria jest zgłaszana, zgłoszenia odnotowywane chronologicznie, zgłoszeniu podlegały także nasze uwagi do samego działania bram;

2) W trakcie jednego ze spotkań z Inwestorem ustalono, że zostanie zlecone wykonanie ekspertyzy firmie zewnętrznej specjalizującej się wykonaniem bram w zakresie badania wysokiej awaryjności bram oraz ich osprzętu; odrębne zlecenie zostało wysłane do producenta bram (zgodnie z deklaracją Inwestora – na koszt UNIBEP);

3) Na podstawie ww. ekspertyz zostaną podjęte dalsze rozmowy z firmą UNIBEP

Biorąc pod uwagę liczbę zgłoszeń, proszę o zwrócenie uwagi na liczbę bram na Osiedlu. Na ogół na osiedlach (w zależności od projektu), mamy do czynienia z jedną lub dwoma bramami, co minimalizuje odczucie awaryjności bram oraz kosztów towarzyszących eksploatacji bram.

Zgłoszenie oznacza wezwanie wykonawcy do usunięcia usterek, my musimy dokumentować tego typu zdarzenia, aby mieć podstawę do wskazania ewentualnych wad.

Okres gwarancyjny na bramy (po uprzednim potwierdzeniu przez firmę UNIBEP):

I etap ( bramy G1-G5 ) w dniu 22.02.2013 roku

II etap ( bramy G6-G8 ) w dniu 30.09.2013 roku

III etap ( bramy G9-G11 ) w dniu 30.09.2013 roku

Termin na usunięcie usterki: 30 dni od daty zgłoszenia, z wyłączeniem uszkodzeń mechanicznych.

Nasze odpowiedzi uzależnione są często od konieczności konsultacji lub potwierdzenia przez osoby trzecie ( tj.: konserwatorzy, gwarant, oferenci, Zarząd - w przypadku kwestii wymagających wydania decyzji).

Nie ma zapisów w gwarancji, o które Pan pyta, odnosząc się na wprost do tematu pękających sprężyn – w każdej bramie I etapu zainstalowane są cztery sprężyny, zerwaniu ulega jedna, jest ona zamieniana na nową, następnym razem – zerwaniu ulega kolejna sprężyna, etc – kończy się na tym, że użytkownik ma wrażenie zrywania cały czas tej samej sprężyny podczas gdy jest to każdorazowo inna sprężyna.

Co do zasady – tu nie tyle jest problem z samymi bramami, główny problem ew. tkwi w osprzęcie bram.

W temacie usterek:

1) Rozsprzęglanie - z chwilą zaprzestania ręcznego otwierania bram problem ustał. Otwieranie ręczne jest przewidziane tylko w sytuacjach wyjątkowych, jednakże wskazaliśmy problem w czasie wykonywania ekspertyzy.

2) Pękające sprężyny: 1 sprężyna przewidziana jest na ok. 20 000 cykli ( 45 miejsc postojowych X wjazd X wyjazd = 90 cykli x 30 dni = 2700 cykli miesięcznie; 2700 x 5 m-cy = 16 200 cykli)

Zalecenia konserwatora w chwili pęknięcia jednej sprężyny to wymiana całego kompletu ( ponieważ montaż nowej sprężyny skraca jej żywotność po połączeniu ze starymi)

W bramach mamy różną liczbę sprężyn: G1 - 4 szt.; G2 - 4 szt.; G3 - 4 szt.; G4 - 4 szt. ; G5- 4 szt.; G6 - 2 szt.; G7 - 4 szt. ; G8 - 2 szt.; G9 - 2 szt.; G10 - 2 szt.; G11 - 2 szt.;

3) Zerwana linka

4) Uszkodzony panel w G9 – jeden z właścicieli próbował wyjechać dwoma samochodami w trakcie jednego cyklu pracy bramy; została sprawdzona poprawność działania czujek – bez uwag.

5) Uszkodzona szyna w G8- jeden z właścicieli lokali wjechał w bramę.

6) Napędy - automatyka, która była zawodna na I etapie została wymieniona na koszt wykonawcy, obecnie działa prawidłowo. Producent: Marantec – zastosowany typ napędu sprawdza się w odniesieniu do tego typu bram i przy takiej liczbie stanowisk w halach garażowych.

Mając powyższe na uwadze wyjaśniamy, że Zarząd i administracja przystępuje do egzekwowania skutecznych napraw bram, jednakże (jak ktoś już wcześniej tu zauważył) nie o wszystkim i nie zawsze istnieje możliwość napisania.

W celu szczegółowej dyskusji – zapraszamy na spotkania Zarządu i administratora z właścicielami.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tybgo
Power User



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 46F

PostWysłany: Pią 23:25, 25 Lis 2011    Temat postu:

Wyczerpująca odpowiedź poza jednym małym szczegółem - ile kosztuje jedna sprężyna + wymiana kompletu po okresie gwarancji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makoo
Power User



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:39, 26 Lis 2011    Temat postu:

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź i cieszę się, że Zarząd i Administracja w końcu przystępują do egzekwowania skutecznych napraw bram. Mam nadzieję, że nie są to tylko wypowiedzi na forum ale będą to działania, które zostaną poparte korzystnymi dla Nas decyzjami.

odnosząc się do tej części wypowiedzi poproszę jeszcze o odpowiedź na dwa poniższe pytania

"Nie ma zapisów w gwarancji, o które Pan pyta, odnosząc się na wprost do tematu pękających sprężyn – w każdej bramie I etapu zainstalowane są cztery sprężyny, zerwaniu ulega jedna, jest ona zamieniana na nową, następnym razem – zerwaniu ulega kolejna sprężyna, etc – kończy się na tym, że użytkownik ma wrażenie zrywania cały czas tej samej sprężyny podczas gdy jest to każdorazowo inna sprężyna. "

- zgodnie z gwarancją (wg mojej wiedzy) jeżeli uszkodzeniu ulega trzykrotnie ta sama część produktu to produkt przy czwartym zgłoszeniu podlega wymianie na nowy, jak jest w przypadku bram ?
- kolejny przypadek to uszkodzenie części produktu (np. sprężyny), która była wymieniana jeszcze w ramach gwarancji i ulega uszkodzeniu po gwarancji to jaki okres gwarancji posiada ta sprężyna po wymianie ?

Jeśli chodzi o wrażenie co do awaryjności bram, to potwierdzam że to nie wrażenie, brama G4 już kilkanaście razy nie działała od 12.2009. Dla porównania w poprzednim miejscu zamieszkania w skali dwóch lat brama była uszkodzona 1 raz.

W temacie bram dodam tylko tyle, że wg mnie najlepszym rozwiązaniem (biorąc pod uwagę pogwarancyjną awaryjność bram, a konkretnie liczbę uszkodzeń) byłoby założenie jednej porządnej bramy przy wjeździe do garażu.

pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majkel
Power User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 67
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:49, 04 Gru 2011    Temat postu:

Witam,

Jak by nie liczyć, po 9 dniach roboczych czy 11 kalendarzowych brama DZIAŁA.

Dzisiaj już drugi dzień.

Leżąca deska w pobliżu bramy, nie wróży jej jednak zbyt długiej kariery.


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebring46b42




Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:43, 04 Gru 2011    Temat postu:

Brama garażowa G4 po dwóch dniach działania znowu zepsuta.Ale przez weekend musiał być ruch w garażu skoro sprężyny zdążyły wyrobić swoją normę.A może ktoś z użytkowników za mocno wciska guzik w pilocie i sprężyna nie wytrzymała tego napięcia, tej presji na nią? A może montują nam tych bramach stare sprężyny a kaskę biorą jak za nowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna Górska
Power User



Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:50, 23 Gru 2011    Temat postu:

Witam,

w nawiązaniu do powyższego wątku, wyjaśniam, że tym razem awaria była spowodowana pękniętą sprężyną.

Awaria została usunięta, obecnie brama działa prawidłowo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p.senczyno
Power User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:08, 02 Sty 2012    Temat postu:

Witam,

ja nie jestem do końca pewien, czy brama działa prawidłowo. Bardzo często brama się zacina przy 10% podniesieniu, wtedy trzeba uruchamiać ją jeszcze raz. Poza tym sprężyny tak mocno trzaskają przy podnoszeniu bramy, że tylko czekać kiedy będą musiały być ponownie wymieniane. Naprawcie albo wymieniajcie w końcu te beznadziejne bramy !!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna Górska
Power User



Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:09, 05 Sty 2012    Temat postu:

Witam,

w nawiązaniu do powyższego postu, wyjaśniam, że zgłoszenie przekazaliśmy konserwatorowi celem sprawdzenia:

- zacinania się bramy,

- dziwnych odgłosów wydawanych przez bramę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedlesantorini.fora.pl Strona Główna -> Forum Mieszkańców / Usterki / Garaże Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin